پاک کردن لکه آدامس بر روی فرش بدون نیار به قالیشویی

پاک کردن لکه آدامس

پاک کردن لکه آدامس


یکی دیگر از لکه های موجود بر روی فرش لکه آدامس می باشد که در بعضی مواقع بدون قالیشویی می توان آن را از بین برد. برخی از افراد علاقه زیادی به جویدن آدامس دارند و آن را در برخی موارد مفید می دانند گاهی افراد آدامس جویده شده را ناخودآگاه بر روی فرش انداخته و چسبیده می شود. در این شرایط افراد به سرعت باید اقدام به برداشتن آن با یک ابزار تیز کرد اما باید توجه کرد که در این صورت به فرش آسیب وارد نشود. بر اساس مطالبی می توان گفت در این زمان ابتدا باید افراد خونسردی خود را حفظ کنند و سپس اقدام به برداشتن و محو کردن و پاک کردن لکه آدامس کنند و چنانچه به هیچ عنوان آن لکه از بین نرفت باید به یک قالیشویی معتبر مراجعه کرد و از آن کمک گرفت.

روش های موثر در پاک کردن لکه آدامس بر روی فرش بدون نیاز به قالیشویی:

مرحله و روش نخست برای پاک کردن لکه ادامس بر روی فرش این است که چندین تکه یخ را درون پلاستیک قرار دهید و آن را بر روی فرش قرار دهید در این روش آدامس به سرعت یخ می زند و از حالت چسبندگی خارج می شود نکته قابل توجه این است که از اسپری های خنک کننده یا موارد مشابه نیز می توان در این روش استفاده کرد.

قرار دادن یخ از اینکه آدامس به بافت فرش نفوذ کند جلوگیری می کند و این یکی از بهترین و موثرترین روش های پاک کردن لکه آدامس بر روی فرش می باشد البته باید مطمئن شد که آدامس یخ زده و سفت شده و سپس اقدام به برداشتن آن کرد. زمانی که از این امر مطمئن شوید که آدامس بر روی فرش سفت شده است باید با احتیاط کامل آن را با یک تیزی مناسب از روی فرش برداشت و چنانچه آن لکه آدامس هنوز نرم باشد باید باز هم قالب یخ را بر روی آن قرار دهید. پس از این مراحل باید مقداری محلول پاک کننده را همراه با سرکه و دستمال تمیز و مناسب را بر روی لکه ریخت و سپس آن را آبکشی نمود و کوچکترین ذره آن نیز از بین برود.

روش های موجود برای پاک کردن لکه آدامس بر روی فرش

روش های موجود برای پاک کردن لکه آدامس بر روی فرش

 

یکی دیگر از روش های پاک کردن لکه آدامس بر روی فرش این است که با استفاده از روغن می باشد البته باید دقت کنید که بافت فرش از بین نرود. روغن ضخامت آدامس بر روی فرش را بسیار کم می کند و از این طریق شما می توانید آدامس را به آسانی پاک کنید و برای این کار می توان از روغن های مخصوص استفاده کرد که عبارتند از: روغن اکالیپتوس، روغن زیتون و کره بادام زمینی. بعد از اینکه آدامس را با روغن پاک کرد باید اثرات موجود بر روی آن را به طور صحیح آبکشی کرد. یکی از نکات در پاک کردن لکه آدامس این است که باید روغن را بر روی پارچه ریخته و سپس بر روی آدامس بریزید در واقع باید این کار به صورت غیر مستقیم صورت بگیرد و پس از این باید اقدام به پاک کردن این نوع لکه نمود. بعد از این کار از یک تیزی برای برداشتن آدامس از روی فرش استفاده می کنید و به آرامی و با احتیاط کامل لکه را پاک می کنیم و در آخر باید آن محل را به خوبی آبکشی کرد که روغن به خوبی و به طور کامل از روی فرش محو شود و از بین برود اما تمامی این نکات باید به گونه ای رعایت شوند که آسیبی به فرش وارد نشود.

یکی دیگر از روش های پاک کردن لکه آدامس بر روی فرش استفاده از سایر حلال ها می باشد یعنی به گونه ای است که حلال ها و پاک کننده ها باعث می شوند این نوع لکه به آسانی و خیلی سریع از بین برود. این محلول ها را باید به صورت مستقیم و اسپری بر روی آدامس بریزید اما باید کاملا مطمئن شد که آسیبی به فرش وارد نمی شود. باید فرصت بدهید یعنی زمان بگذرد و این کار و زمان مربوطه بستگی به ضخامت آدامس موجود بر روی فرش دارد چنانچه آن لکه زیاد باشد باید زمان بیشتری برای این کار صرف شود و در طی این مدت باید محلول به ساختار و درون آدامس نفوذ پیدا کند تا بتوان آن را به راحتی پاک کرد. سپس از یک تیزی برای برداشتن این آدامس استفاده شود و مانند روش های قبل انجام شود و در اخر نیز باید آن محل را آبکشی نمود. نکته قابل توجه این است که فرش پس از پاک شدن انواع لکه از روی آن نیازمند به محلول ها و پاک کننده های دیگر می باشد و این کار الزامی می باشد. چنانچه هیچ یک از این روش ها موثر نباشد باید از قالیشویی معتبر (قالیشویی امیران در خدمت شماست) کمک گرفت.

برای ثبت سفارش در قالیشویی امیران شعبه شرق تهران با شماره زیر تماس حاصل فرمایید

۸۸۰۶۶۰۴۱

 

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری