چگونه مبلمان چرمی را بدون آسیب دیدگی تمیز کنیم؟

تمیز کردن مبل چرمی

تمیز کردن مبل چرمی


روش های تمیز کردن مبل چرمی در خانه

همان‌طور که گفته شد به خاطر جنس خاص پارچه این مبلمان روش‌دهای زیادی برای تمیز کردن مبل چرمی وجود ندارد.شرکت‌ های صنعتی بزرگ نیز محلول های مختلفی را برای این نوع پارچه ارائه داده‌اند که البته هیچ وقت جواب کامل و درستی نگرفتند.با توجه به کم بودن این نوع مبلمان تولید صنعتی و انبوه این محصولات زیاد مقرون به صرفه نیست.

تمیز کردن مبل چرمی

تمیز کردن مبل چرمی

چند روش تمیز کردن مبل چرمی

  •  تمیز کردن مبل چرمی به کمک جارو برقی: در این روش در ابتدا با جارو برقی یک تمیز کاری سطحی می‌کنیم و با استفاده از برس های آن لای درز را تمیز می‌کنیم. بعد از آن با یک پارچه یا یک دستمال پارچه‌ ای گرد و غبار مبل را کاملاً می گیریم.
  •  تمیز کردن مبل چرمی با آب و سرکه: یک ظرف نسبتاً بزرگ(بسته به تعداد مبلمان های چرمی دارد) بر‌می داریم و میزان مساوی آب و سرکه را باهم ترکیب می‌ کنیم بهتر است که سرکه و آب با دمای اتاق هم دما باشند.یک دستمال مرطوب از این محلول تهیه می‌کنیم و به آرامی روی سطح چرم می‌کشیم.

دقت کنید که دستمال نم‌ دار باشد و پارچه مبل به‌ هیچ‌ وجه خیس نشود بلکه فقط تمیز شود. نکته طلایی در تمیز کردن مبلمان چرمی و محلول آب و سرکه تمیز کردن از پایین به بالاست.در آخر نیز با یک دستمال خشک قسمت‌ های مرطوب را تمیز می‌کنید.

  •  تمیز کردن مبل چرمی از لکه چربی: می‌‌توان از محلول‌ های مخصوص صنعتی استفاده کرد.جوش شیرین هم قاتل لکه‌ های چربی می‌باشد.
  • پاک کردن لکه جوهر: برای پاک کردن لکه جوهر کافی است یک پنبه حاوی الکل را برداریم و در محل کثیفی بکشیم.
  • محلول لیمو و سرکه سفید: این محلول برای تمیز کردن سطوح جرمی نیز مناسب است و می‌‌توان از آن در خانه‌ها به‌ راحتی استفاده کرد. از سایر روش‌ ها می‌‌توان به تمیز کردن به وسیله بخارشوی و تمیز کننده مخصوص مایعات و … اشاره کرد.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری