روش‌ های نگهداری از مبل پارچه ای در خانه

نگهداری مبل پارچه ای

نگهداری مبل پارچه ای


روش‌ های نگهداری از مبل پارچه ای در خانه

در واقع مراقبت و  نگهداری مبل پارچه ای مستلزم دانستن یک سری نکات پیش‌ پا افتاده است ولی رعایت کردن آن‌ ها نتایج مطلوبی خواهد داشت و در مجموع کاهش هزینه‌ های خانواده را در پی دارد
۱٫وقتی از مبل‌ های پارچه‌ ای استفاده نمی‌ کنید آن را با کاور های مخصوص مبل بپوشانید. در نظافت آن کوشا باشید و بهتر است با یک کاور پارچه ای ضد آب آن را بپوشانید.
۲٫مبل هایتان را هرگز در محل تردد یا در محیط باز بدون کاور قرار ندهید.دقت کنید که مبل پارچه ای شما برای مدت طولانی در مقابل نور آفتاب قرار نگیرد
۳٫ قسمت های فلزی مبلمان خود را گهگاهی با آب و صابون شستشو دهید و سپس خشک کنید.اگر قسمت فلزی مبل شما دچار رسوب یا زنگ زدگی شده است به کمک محلول رقیق آب و سرکه سفید و دستمال مرطوب آن را از بین ببرید.

نگهداری مبل پارچه ای

نگهداری مبل پارچه ای

۴٫در قسمت‌ های فلزی از موادی که باعث ساییده شدن می‌شود نباید استفاده کرد و از شستن این قسمت‌ ها با فشار زیاد آب جداً خودداری کنید.
۵٫می‌ توانیم برای نظافت مبل پارچه ای از محلول آب و صابون استفاده کنیم ولی سریعاً باید آن را خشک کنیم.
۶٫ دقت کنید قسمت های جدا شونده مبل مثل بالشت یا کوسن ها را جدا کرده و سپس با مواد مخصوص بشوییم.هرگز آن‌ ها را در ماشین لباس‌ شویی کنار سایر لباس‌ ها نیندازیم.
۷٫قسمت‌ های چوبی مبل پارچه ای را با پارافین مخصوص جلا دهیم.این کار باعث استحکام و طول عمر بیشتر قسمت‌ های چوبی می شود.
۸٫اگر می‌ خواهید قسمت‌ های چوبی مبلمان خود را رنگ کنید سعی کنید از رنگ‌های حاوی پارافین استفاده کنید تا به کمک آن‌ها رنگ بر روی قسمت‌ های چوبی مبلمان شما تثبیت شود.
۹٫در مورد مبلمان هایی که در فضای باز از آن‌ها استفاده می‌کنید باید دقت کنید که این دست مبلمان‌ ها در معرض آسیب های بیشتری هستند و همواره باید توجه بیشتری به آن‌ ها داشته باشیم.

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری