پاک کردن لکه خون بر روی فرش بدون قالیشویی

قالیشویی

قالیشویی


یکی دیگر از لکه های موجود بر روی فرش لکه خون می باشد که برای از بین بردن این نوع لکه نیاز به وسایلی از جمله: پارچه سفید و تمیز، مواد شوینده، سرکه سفید، نشاسته، برش زبر، مایع رختشویی، نمک یا شکر می باشد. از بین بردن این نوع لکه کار آسانی نیست و برای از بین بردن و محو کردن آنها باید تا زمانی که خون تازه است اقدام شود چنانچه خشک شود پاک کردن آن دشوارتر می باشد.

وسایل مور نیاز برای پاک کردن لکه خون

وسایل مور نیاز برای پاک کردن لکه خون

یکی از روش های پاک کردن لکه خون بر روی فرش این است که در ابتدا اضافه های خون را با پارچه جمع کنید سپس مقداری مواد شوینده را با سرکه سفید ترکیب کنید و مقداری آب ولرم را بر روی آن ریخته تا یک مایع رقیق از آن به دست آید سپس آن را بمالید تا خشک شود و در آخر جاروبرقی کشیده و در صورتی که بعد از جارو کشیدن لکه همچنان باقی مانده بود مقداری نشاسته را با آب ترکیب کرده و بر روی لکه ریخته به گونه ای که تمامی سطح فرش را در بر می گیرد و پس از خشک شدن نشاسته ها را با احتیاط کامل از سطح فرش بر می داریم و در آخر می توانید برای تمیزی و مطمئن شدن از محو شدن آن از جاروبرقی استفاده نمود. چنانچه لکه خون با استفاده از این روش ها پاک نشد از مایع رختشویی استفاده می کنیم یعنی مقداری از آن را بر روی لکه خون ریخته و با انگشت ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه با دستمال مرطوب به آب سرد آن قسمت از فرش را تمیز می کنید. چنانچه از هیچ یک از روش های ذکر شده پاسخی دریافت نکردید و به مقصود نرسیدید مقداری نمک یا شکر مرطوب شده همراه با آب سرد را در محل لکه ریخته و این در صورتی است که آن لکه خون تازه و خیس باشد و سپس با یک برس زبر آن را تمیز می کنید و این ها روش هایی هستند که نیاز به قالیشویی را به حداقل می رساند. نکته قابل توجه این است که به هیچ وجه برای از بین بردن و محو کردن لکه خون بر روی فرش از آب داغ استفاده نشود چرا که این عمل نه تنها لکه را از بین نمی برد بلکه آن را ثابت می کند.

در نهایت….

اگر پس از انجام تمامی این کارها لکه خون همچنان بر روی فرش باقی مانده بود باید با یک فرد متخصص مشورت کنید و سپس از یک قالیشویی معتبر و با سابقه درخشان (قالیشویی امیران در خدمت شماست) برای رفع این مشکل می توان کمک گرفت.

برای ثبت سفارش در قالیشویی امیران شعبه شمال تهران با شماره زیر تماس حاصل فرمایید

۲۲۰۸۲۰۲۱

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری