راهکارهای پاک کردن لکه ی قهوه از روی فرش

پاک کردن لکه ی قهوه از روی فرش

پاک کردن لکه ی قهوه از روی فرش


پاک کردن لکه ی قهوه از روی فرش به چه صورت است؟

در مورد پاک کردن لکه ی قهوه از روی فرش راهکارهای مختلفی وجود دارد که در زیر به چند مورد از آنها می-پردازیم:
۱- موادی که نیازدارید شامل:

حوله ی سفید و تمیز، قاشق فلزی یا پلاستیکی، مایع ظرفشویی، آب اکسیژنه ی ۳ درصد، آب سرد و آب پاش

نحوه ی انجام پاک کردن لکه ی قهوه از روی فرش بدین صورت است:

تا جایی که ممکن است، کثیفی را پاک کنید. محلولی که شامل ۴/۳ قاشق چایخوری از مایع ظرفشویی و ۲ پیمانه آب سرد می باشد را درست کرده و آن را در آب پاش بریزید. سپس محلول ساخته شده را روی قسمتی که قهوه ریخته شده است بریزید تا سطح خیس شود. حدود ۱ تا ۲ دقیقه با قاشق، محلول را روی لکه پخش کرده و آن را خشک کنید. آنقدر باید این کار را ادامه دهید تا پاک کردن لکه ی قهوه از روی فرش به صورت کامل انجام شود. پس از آن، روی قسمت مورد نظر آب سرد ریخته و آن را خشک کنید. در آخر نیز آب اکسیژنه را روی این قسمت بریزید و صبر کنید تا خشک شود.
۲- در این روش، ابتدا با حوله، رطوبت منطقه ی مورد نظر را بگیرید. سپس مقداری آب معدنی یا سودا روی آن ریخته و دستمالی تمیز رو آن بگذارید و به مدت ۱۵ ثانیه روی آن اتو بگذارید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا اثری از لکه باقی نماند.
۳- شامل دو بخش است: اگر قهوه تازه ریخته شده و هنوز خشک نشده مراحل زیر را دنبال کنید:
با قرار دادن یک پارچه ی تمیز روی لکه، سعی کنید تا قهوه را از روی فرش جمع کنید. سپس ۴ تا ۵ قاشق سرکه ی سفید را با یک قاشق مایع ظرف شویی و نصف استکان آب گرم با هم مخلوط کرده و روی پارچه ریخته و سپس بر روی لکه ی قهوه بکشید تا لکه از بین برود.
ولی اگر قهوه ای که ریخته شده  خشک شده باشد باید مراحل زیر را انجام داد:
با اسپری کردن آب، محل لکه را نم دار کنید. یک حوله ی تمیز روی لکه گذاشته و به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه اتوی داغ روی فرش قرار دهید. این عمل را آنقدر تکرار کنید تا لکه از بین برود. در بعضی موارد می توان برای گرفتن نتیجه ی بهتر، کمی سرکه را با آب مخلوط کرد.
در برخی موارد مشاهده شده که لکه ی قهوه دوباره نمایان می شود که این یعنی لکه  بسیار عمیق بوده است. برای پاک کردن لکه ی قهوه از روی فرش، از لکه بر فرش طبق دستورالعمل مندرج بر روی آن استفاده کنید و فرش را پس از آن کاملا خشک کنید.

 

برای ثبت سفارش از هرجای تهران با قالیشویی امیران تماس بگیرید

۲۲۰۸۲۰۲۱

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری