راهکارهای پاک کردن لکه ی روغن از روی فرش

پاک کردن لکه ی روغن از روی فرش

پاک کردن لکه ی روغن از روی فرش


پاک کردن لکه ی روغن از روی فرش به چه صورت است؟

برای پاک کردن لکه ی روغن از روی فرش راهکارهای مختلفی وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:
۱- موادی که برای این روش به آن نیاز دارید شامل: حوله ی سفید و تمیز، جوش شیرین، قاشق فلزی یا پلاستیکی، جارو برقی، ۸۵ گرم آمونیاک خالص، ۳۰ گرم سرکه ی سفید، آب سرد، آب پاش. نحوه ی انجام کار بدین صورت است که روی لکه را با جوش شیرین می پوشانیم سپس با پشت قاشق، جوش شیرین را پخش می کنیم. وقتی جذب روغن اتفاق بیافتد، جوش شیرین بی رنگ می شود، در این حالت سطح را جارو کنید، اینقدر این مرحله را تکرار کنید تا هیچ روغنی دیگر جذب جوش شیرین نشود. محلولی که شامل ۸۵ گرم آمونیاک خالص و ۲ پیمانه آب باشد را ساخته و محلول را روی منطقه ی مورد نظر اسپری کنید و با قاشق پخش کنید. پس از آن با حوله ی سفید لکه را تمیز کنید و تا زمانی که حوله، روغن به خود جذب نکند این کار را ادامه دهید. در نهایت، روی لکه آب ریخته، آن را خشک کرده و ۳۰ گرم سرکه را با ۸۵ گرم آب مخلوط و به محدوده ی مورد نظر اسپری کنید که پس از گذشت ۱ دقیقه آن را باید پاک کرد.
۲- یک پارچه را آرام روی لکه ی روغن قرار داده و فشار دهید ولی نباید آن را به شکل افقی رو لکه مالید چرا که باعث پخش شدن بیشتر آن می گردد. پس از آن حلال رنگی را استفاده کرده و سپس آب گرم روی محل بریزید. مرحله ی بعدی ریختن مقداری جوش شیرین یا نشاسته ی ذرت روی قسمت روغنی است که از مزایای آن، ارزان و در دسترس بودن و آسیب نزدن به بافت فرش است. در نهایت باید روی قسمتی که جوش شیرین ریخته اید جاروبرقی بکشید.

راهکارهای سریع تر پاک کردن لکه ی روغن از روی فرش به شرح زیر است:

۱- در سطلی، آب ولرم و چند قطره مایع ظرفشویی بریزید. محلول را هم زده و روی قسمتی که لکه ی چربی وجود دارد بریزید.
۲- یک قاشق پراکسید هیدروژن را در یک لیتر آب ولرم بریزید و از آن برای پاک کردن لکه ی روغن از روی فرش استفاده کنید.
۳- مخلوط صابون و سرکه نیز برای از بین بردن لکه ی روغن از روی فرش استفاده می شود که باید تا زمانی که لکه  را پاک می کنید این کار را ادامه دهید، سپس با حوله ی آغشته به سرکه روی قسمت مذکور ریخته و نهایتا با صابون این قسمت را شستشو دهید.
۴- از خمیر اصلاح نیز برای پاک کردن لکه ی روغن از روی فرش استفاده می کنند.
باید توجه داشت که در تمامی این روش ها، فاکتور اساسی در پاک کردن لکه ی روغن از روی فرش، سرعت عمل است.

 

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری