رفع کوبیدگی فرش با پایه مبل به چه صورت است؟

رفع کوبیدگی فرش

رفع کوبیدگی فرش


 رفع کوبیدگی فرش با پایه مبل به چه صورت است؟

یکی از مشکلاتی که اغلب با ان روبرو هستیم کوبیدگی فرش است که آسان به وجود می آید اما گاهی دشوار از بین می رود. قبل از شروع بحث باید عوامل و دلایل کوبیدگی فرش را بشناسیم. به عنوان مثال گاهی اوقات با یک جابجایی ساده می توان از بروز این اتفاق جلوگیری کرد. گاهی اوقات اشیای سنگین بر روی فرش قرار می گیرند که این خود گودی هایی را بر روی آن ایجاد می کند اما نکته قابل توجه این است که برای جلوگیری و رفع کوبیدگی فرش باید به اموری پرداخت.

ایرانی ها اغلب فرش برایشان یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده دکوراسیون می باشد چنانچه فرش برای ما در جایگاه والا و اصلی باشد افراد معمولا آن را در وسط خانه قرار می گیرند و تمامی وسایل دیگر را اطراف آن قرار می دهند. در بعضی مواقع به دلیل اینکه فضا کم است مجبور می شویم برخی از آن وسایل را بر روی فرش نیز قرار دهیم. فشار و سنگینی این وسایل بر روی فرش بافت فرش را تحت تاثیر قرار می دهد. چنانچه شست و شوی فرش باعث می شود تار و پود آن از بین برود. به همین سبب است که زمانی که فرش را به قالیشویی تحویل می دهیم پس از شستشو و تحویل آن میبینیم که هیچ اثری از گودی بر روی آن دیده نمی شود و در این محتوا ما چگونگی نگهداری از فرش و رفع کوبیدگی فرش را مورد اهتمام قرار می دهیم.

راهکارهای رفع کوبیدگی فرش

راهکارهای رفع کوبیدگی فرش

رفع کوبیدگی فرش در اثر فشار پایه مبل:

گاهی اوقات برای مدت طولانی ما مبل را بر روی فرش جابجا نمی کنیم از این رو متوجه کوبیدگی بر روی فرش می شویم سنگینی موجود مبل از طریق پایه آن به فرش وارد می شود و بافت فرش را از بین می رود و دارای کوبیدگی می شود و زیبایی آن از بین می رود. برای جلوگیری از این این اتفاق باید تا آنجایی که امکان پذیر است پایه مبل را بر روی فرش قرار ندهید و چنانچه این امکان وجود نداشت باید از پایه های موجود در بازار که مناسب هستند خریداری کرد و نیز هر چند وقت یکبار جای مبل ها را تغییر داد. محافظت از فرش و بافت آن طول عمر آن را افزایش می دهد. گاهی اوقات افراد در جابجایی مبل کوتاهی می کنند و حوصله این کار را ندارند از این رو پایه مبل را زیر مبل و روی فرش قرار داده تا آسیب کمتری به فرش وارد شود.

نکته قابل توجه این است که افراد برای حفظ سلامتی خود هم نمی توانند زیاد مبل ها را جابجا کنند و یا فرش را جابجا نمایند چرا که سنگین هستند و فشار زیادی به بدن و کمر آنها وارد می شود و جابجا کردن فرش هیچ تاثیری در این کار ندارد چرا که فرش همچنان آن وزن سنگین را تحمل می کند و کار بیهوده ای می باشد و نکته دیگر این است که کشیدن فرش تنها طول و عرض فرش را بر هم می زند.

رفع کوبیدگی فرش

رفع کوبیدگی فرش

راهی برای از بین بردن و رفع کوبیدگی فرش:

یکی از ساده ترین راهکارها برای از بین بردن و رفع کوبیدگی فرش این است که یخ را که یکی از روش های آسان و ساده برای از بین بردن کوبیدگی فرش می باشد را بر روی آن قرار دهید تا ارتفاع آن را یکسان کند و این کار به گونه ای می باشد که در قسمت هایی که فرش دچار کوبیدگی شده باشد باید یخ را در آن محل قرار داد و یخ با وارد کردن سرما در تار و پود فرش آن را به حالت اولیه خود باز می گرداند و در آخر به کمک یک پارچه رطوبت فرش را گرفته و به کمک همان دستمال روی فرش و بافت آن را مرتب کنید و شانه بزنید.

یکی دیگر از روش های رفع کوبیدگی فرش این است که آن قسمت را با آب مرطوب کنید و اجازه دهید این رطوبت به بافت فرش برود سپس آن قسمت را به آرامی با اتوی داغ حرارت دهید و این کار باعث می شود کوبیدگی از بین برود. یک حوله تمیز را بر روی قسمت های گود قرار دهید سپس به همان شکل که حوله بر روی فرش است به کمک یک اتو محل مورد نظر را خشک کنید و با انجام این کار کوبیدگی فرش از بین می رود. بعد از انجام هر یک از این راهکارها فرش را به کمک یک برس مخصوص و نرم برس بکشید تا بافت آن به صورت منظم شکل بگیرد و برای مرتب کردن الیاف فرش می توان از یک قاشق نیز کمک گرفت.

برای ثبت سفارش در قالیشویی امیران شعبه جنوب تهران با شماره زیر تماس حاصل فرمایید

۶۶۲۷۲۶۳۹

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس فوری